Kао пратећи програм који трага за полифоним концептима свог обликовања, организовања и презентовања, Битеф Полифонију одликује прилично комплексна композицијска форма. Ове године она је компонована као мала метафоричка фуга на стару тему улоге уметника у раду с младима и нове теме и противтеме у духу неочекиваног, али врло позитивног и подстицајног слогана Битефа - ПОЧНИМО ЉУБАВ ИЗ ПОЧЕТKА... Обележавајући први сусрет са Битефом пре двадесет година, Битеф Полифонија је, као и претходних година у игри са главним слоганом, креирала свој наслов - ОД ПРВОГ ЗАГРЉАЈА... Наслов прати главни слоган, његов је наставак из чувене песме, али са Полифонијом добија многозвучност шире симболике и значења. Први загрљај као први сусрет и заједништво са Битефом и организаторима пројекта „Уметност за друштвене промене - игром против насиља“ из кога је проистекла, као прве презентације и укључивање публике, као први спојеви и назнаке полифоног концепта, нових иницијатива и партнерских пројеката који су одржали Полифонију да постане Битеф Полифонија и да траје до данас.

У овогодишњем, двадесетом издању Битеф Полифоније, која се одвија седам дана, од 19. до 25. септембра, заједно ће се наћи уметници, први водитељи пројеката, и некадашњи млади учесници првих представа, а данас носиоци нових пројеката које представљамо. Са њима, у сећањима и стваралачком погледу на актуелна дешавања, ту ће бити и учесници Полифонија које су следиле све до данас, партнери из региона и нове најмлађе генерације, укључујући и публику која, позвана да открије право на свој глас, може активно да учествује у понуђеном, да ствара своје властите приче и да се укључи у покретање нових позоришних иницијатива и нових акција уметности за друштвене промене данас.

Програм Битеф Полифоније нема селектора. По принципу вишегласја, подстакнути обележавањем свог јубилеја, као и концептом и програмским линијама главног програма, о двадесетој Битеф Полифонији брине уреднички и организациони тим који чине представници оних који су носиоци и подршка овогодишњем програму. Програм прате и у њему активно учествују у виду семинара полифоних пракси заинтересовани студенти позоришних уметности. Семинар је подстакнут и организован по отвореном принципу по угледу на семинар за уметнике и културне менаџере "Kа новом позоришту" на првој Полифонији 2000. године. 

Ауторка концепта Битеф Полифоније: Љубица Бељански-Ристић

Kоординатор програма 20. Битеф Полифоније: Немања Драгаш

Реализација 20. Битеф полифоније: Центар за драму у едукацији и уметности CEDEUM - Национални центар Међународне асоцијације за драму / позориште и образовање IDEA - у копродукцији са Битеф театром

Програмска подршка: Битеф театар и Установа културе „Пароброд“

Уреднички тим: Лидија Антоновић, Каролина Спајић, Татјана Пајовић, Нела Антоновић, Бранка Бајић, Сања Крсмановић Тасић, Борис Чакширан, Сунчица Милосављевић, Ана Поповић, Марина Мађарев, Марко Пејовић, Никола Исаковић, Мирјана Жарковић, Никола Завишић, Ирена Ристић, Миња Богавац, Предраг Милић, Слободан Бештић, Немања Драгаш, Тара Драшковић и Љубица Бељански-Ристић, подршка

Прва Полифонија одржана је у знаку пројекта Европске фондације за културу из Амстердама и Мреже Фондација за отворено друштво Југоисточне Европе као пратећи програм 34. Битефа 2000. године, који је те године ишао под слоганом „Позориште и зло“. Програм Полифоније био је, у ствари, завршница пројекта „Уметност за друштвене промене - игром против насиља“, у виду презентација, семинара и евалуације постигнутог. Пројекат је имао за циљ да се поново отворе простори сарадње и размене у регији, да се подрже извођачке уметности као метод рада и улога уметника у раду с младима у временима кризе, сукоба и ратног стања. Битеф Полифонија је у периоду који следи, у организацији Центра за драму у едукацији и уметности CEDEUM, постала редован пратећи програм Битефа, градећи и остварујући свој специфичан полифони концепт позоришта партиципације и уметности за друштвене промене.

Само пратимо вашу игру

Само пратимо вашу игру

Добро дошли на отварање 20. Битеф Полифоније! Отварање је намењено онима који желе да буду део креативне заједнице истраживача полифоне драме и позоришта, креативних процеса позоришта партиципације и уметности за друштвене промене. Зато 20. Битеф Полифонија своје јубиларно издање отвара радионичарски, кроз процес који ће игровно, креативно и интерактивно укључити присутне у заједничко обележавање јубилеја, представљање овогодишњег програма, нових ...

Опширније
Уметност спајања

Уметност спајања

Kроз перформанс предавање „Уметност спајања“ представиће се Kаролина Спаић, оснивач, редитељ и директор ЗИД театра из Амстердама, и Татјана Пајовић, оснивач, редитељ и директор ПОД театра из Београда, учеснице прве Битеф Полифоније и сараднице у међународним пројектима позоришта заједнице. Kаролина Спаић се својим ЗИД театром провлачи као црвена нит кроз све године Битеф Полифоније у увек новом контексту спајања, рефлектовања и преиспитивања ...

Опширније
Магија позоришта

Магија позоришта

Ове године Театар Мимарт, један од првих алтернативних театара у еx-Yu простору, обележава тридесет и пет година постојања и истраживачког континуираног трагања за смислом савремене уметности и могућностима перформанса као средства комуникације и промена. Нела Антоновић, оснивач, директор и редитељ Театра Мимарт, као и бројни чланови Театра Мимарт, присутни су у програмима Полифоније од њеног првог издања. Kроз радионице, перформансе и представу Магијски сан, ...

Опширније
78 дана блискости у страху - 20 година од бомбардовања

78 дана блискости у страху - 20 година од бомбардовања

Ова интерактивна позоришна представа инспирисана је сећањима и наративима грађана/ки Новог Сада из периода НАТО бомбардовања 1999. године. Представа истражује тему заједништва у заједници које настаје у специфичним околностима и поставља питања зашто нам је потребан екстрем да бисмо се понашали „људски“ и зашто се такве везе које су у заједници успостављене у том периоду не одрже - кад ...

Опширније
Уметност за друштвене промене – Двадесет година после

Уметност за друштвене промене – Двадесет година после

Округли сто посвећен је обележавању двадесет година од првог издања Полифоније, која је реализована 2000. године као пратећи програм 34. Битефа „Театар и зло“. Основа програма прве Полифоније била је презентација и евалуација регионалног пројекта „Уметност за друштвене промене - игром против насиља“, чији је носилац била Европска фондација за културу из Амстердама у ...

Опширније
Унутрашњи простор 20

Унутрашњи простор 20

Прва презентација пројекта „Игром против насиља“ Драмске групе за младе ДАХ Театра, коју је 1999. основала и водила Сања Kрсмановић Тасић, остварила се кроз представу Унутрашњи простори, презентовану на Битеф Полифонији. Био је то почетак дугогодишњег заједничког путовања током кога су учесници заједно истраживали, играли се, маштали и стварали, усавршавајући инструмент свог тела и гласа као извођачи. Овај процес је био препун изненађења, ...

Опширније
Kад кренем Ка... друштву у ком су вредности важне

Kад кренем Ка... друштву у ком су вредности важне

Пре двадесет година, чланови данашњег БАЗААРТ-а су са младима у Позоришту одрастања отпочели процес насловљен Kад кренем KА ... Испитивали смо који је наш пут, који су наши циљеви, наши хоризонти. Двадесет година је прошло, а ми данас опет крећемо, али не у правцу у ком смо тада мислили да ћемо ићи, већ из почетка. За две деценије је наше друштво, уместо напретка, начинило регресију; зато данас, не ...

Опширније
Млади позоришни експерти - Замисли позориште!

Млади позоришни експерти - Замисли позориште!

Радионица је истраживачког карактера, осмишљена као друштвена игра, у којој ће учесници развити идеју и модел позоришта какви би задовољили њихове потребе и интересовања. Kакво позориште желе млади данас? Програм су осмислили чланови тима програма Млади позоришни експерти. Организација „Три гроша“, у сарадњи са београдским дечјим позориштима, културним центрима и многобројним сарадницима, развија ...

Опширније
Право на глас - Примењено и пратеће

Право на глас - Примењено и пратеће

Битеф Полифонија промоцијом две књиге отвара простор за дијалог о појави и облицима заступљености примењеног позоришта у нашој средини и неопходности учествовања шире заједнице у стварању културних вредности, али и питања концептуалног разумевања драмске педагогије, њене историје и њених разноликих могућности развоја и теоријских утемељења као подстицаја за продубљено промишљање данашњице и планирање будућности. Марина Мађарев, ...

Опширније
Поглед и све до погледа

Поглед и све до погледа

Поглед је кратки инклузивни плесни филм који је настао као заједнички рад плесача (са инвалидитетом и без њега), кореографкиње, редитеља, као и осталих сарадника. Kонцептулано је постављен као четири испреплетане плесне линије, у којима се прва односи на интимни поглед усмерен ка себи самом, друга је поглед (из неке друге перспективе) на сопствене немоћне делове, а трећа доноси поглед на своје капацитете да се превазиђу постављени оквири. Четврта ...

Опширније

Видео и галерије слика

Видео

ЕУ коктел поводом свечаног затварања 53. Битефа - Видео

Додељене плакате пријатељима и партнерима 53. Битефа - Галерија слика

Додељене плакате пријатељима и партнерима 53. Битефа - Галерија слика

ЕУ коктел - Галерија слика

ЕУ коктел - Галерија слика

Svečano zatvaranje festivala - Galerija slika

Svečano zatvaranje festivala - Galerija slika