Kao prateći program koji traga za polifonim konceptima svog oblikovanja, organizovanja i prezentovanja, Bitef Polifoniju odlikuje prilično kompleksna kompozicijska forma. Ove godine ona je komponovana kao mala metaforička fuga na staru temu uloge umetnika u radu s mladima i nove teme i protivteme u duhu neočekivanog, ali vrlo pozitivnog i podsticajnog slogana Bitefa - POČNIMO LjUBAV IZ POČETKA... Obeležavajući prvi susret sa Bitefom pre dvadeset godina, Bitef Polifonija je, kao i prethodnih godina u igri sa glavnim sloganom, kreirala svoj naslov - OD PRVOG ZAGRLjAJA... Naslov prati glavni slogan, njegov je nastavak iz čuvene pesme, ali sa Polifonijom dobija mnogozvučnost šire simbolike i značenja. Prvi zagrljaj kao prvi susret i zajedništvo sa Bitefom i organizatorima projekta „Umetnost za društvene promene - igrom protiv nasilja“ iz koga je proistekla, kao prve prezentacije i uključivanje publike, kao prvi spojevi i naznake polifonog koncepta, novih inicijativa i partnerskih projekata koji su održali Polifoniju da postane Bitef Polifonija i da traje do danas.

U ovogodišnjem, dvadesetom izdanju Bitef Polifonije, koja se odvija sedam dana, od 19. do 25. septembra, zajedno će se naći umetnici, prvi voditelji projekata, i nekadašnji mladi učesnici prvih predstava, a danas nosioci novih projekata koje predstavljamo. Sa njima, u sećanjima i stvaralačkom pogledu na aktuelna dešavanja, tu će biti i učesnici Polifonija koje su sledile sve do danas, partneri iz regiona i nove najmlađe generacije, uključujući i publiku koja, pozvana da otkrije pravo na svoj glas, može aktivno da učestvuje u ponuđenom, da stvara svoje vlastite priče i da se uključi u pokretanje novih pozorišnih inicijativa i novih akcija umetnosti za društvene promene danas.

Program Bitef Polifonije nema selektora. Po principu višeglasja, podstaknuti obeležavanjem svog jubileja, kao i konceptom i programskim linijama glavnog programa, o dvadesetoj Bitef Polifoniji brine urednički i organizacioni tim koji čine predstavnici onih koji su nosioci i podrška ovogodišnjem programu. Program prate i u njemu aktivno učestvuju u vidu seminara polifonih praksi zainteresovani studenti pozorišnih umetnosti. Seminar je podstaknut i organizovan po otvorenom principu po ugledu na seminar za umetnike i kulturne menadžere "Ka novom pozorištu" na prvoj Polifoniji 2000. godine. 

Autorka koncepta Bitef Polifonije: Ljubica Beljanski-Ristić

Koordinator programa 20. Bitef Polifonije: Nemanja Dragaš

Realizacija 20. Bitef polifonije: Centar za dramu u edukaciji i umetnosti CEDEUM - Nacionalni centar Međunarodne asocijacije za dramu / pozorište i obrazovanje IDEA - u koprodukciji sa Bitef teatrom

Programska podrška: Bitef teatar i Ustanova kulture „Parobrod“

Urednički tim: Lidija Antonović, Karolina Spajić, Tatjana Pajović, Nela Antonović, Branka Bajić, Sanja Krsmanović Tasić, Boris Čakširan, Sunčica Milosavljević, Ana Popović, Marina Mađarev, Marko Pejović, Nikola Isaković, Mirjana Žarković, Nikola Zavišić, Irena Ristić, Minja Bogavac, Predrag Milić, Slobodan Beštić, Nemanja Dragaš, Tara Drašković i Ljubica Beljanski-Ristić, podrška

Prva Polifonija održana je u znaku projekta Evropske fondacije za kulturu iz Amsterdama i Mreže Fondacija za otvoreno društvo Jugoistočne Evrope kao prateći program 34. Bitefa 2000. godine, koji je te godine išao pod sloganom „Pozorište i zlo“. Program Polifonije bio je, u stvari, završnica projekta „Umetnost za društvene promene - igrom protiv nasilja“, u vidu prezentacija, seminara i evaluacije postignutog. Projekat je imao za cilj da se ponovo otvore prostori saradnje i razmene u regiji, da se podrže izvođačke umetnosti kao metod rada i uloga umetnika u radu s mladima u vremenima krize, sukoba i ratnog stanja. Bitef Polifonija je u periodu koji sledi, u organizaciji Centra za dramu u edukaciji i umetnosti CEDEUM, postala redovan prateći program Bitefa, gradeći i ostvarujući svoj specifičan polifoni koncept pozorišta participacije i umetnosti za društvene promene.

Igranje u pesku

Igranje u pesku

Pozorišna trupa „Igranje u pesku“ osnovana je aprila 2019. godine u cilju istraživanja, pokretanja i promocije specifične forme teatra - pozorišta objekata. Osnovna ideja trupe je da se ova pozorišna forma istraži kako praktično tako i teoretski, da se proizvode celovečernje predstave za odrasle, decu i mlade, ali i da se promoviše među ostalim saradnicima i kolegama u domenu umetnosti, kulture, kao i edukacije. Pozorište objekata je podvrsta lutkarskog ...

Opširnije
Leto kada sam naučila da letim

Leto kada sam naučila da letim

Devojka Sofija spletom okolnosti, umesto da ode na kampovanje s društvom, odlazi na letovanje s bakom u Hrvatsku. Puna je predrasuda i skepse prema samoj, ne baš srećnoj situaciji po tinejdžera da provede praznike s bakom i njenom sestrom, nonom Luce koja živi na ostrvu... Međutim, kako dani odmiču, Sofija upoznaje nove prijatelje, doživljava prvu ljubav i razbija sopstvene stereotipe, te se letovanje polako pretvara u avanturu života. Ona na ...

Opširnije
 Maske

Maske

Maske su program teatra u obrazovanju kreiran 1999. godine s ciljem da prvenstveno mlade ljude suoči s raznim oblicima nasilja i pouči ih kako mu se odupreti, ali i kako preventivno delovati da do nasilja ne dođe. U minulih dvadeset godina Maske su igrane, a učesnici kroz proces provedeni 526 puta u svim krajevima BiH, ali i u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Velikoj Britaniji, SAD... Na pitanje kako su uspeli odigrati toliko predstava, Sead Đulić, dramski pedagog, reditelj i umetnički ...

Opširnije
Igra za život - Polifonija u trajanju

Igra za život - Polifonija u trajanju

U razgovoru učestvuju: producenti projekata i gosti 20. Bitef Polifonije (Jasminka Petrović, urednici i saradnici Kreativnog centra, Beograd, producenti i saradnici, Sense Production, Beograd, Jelena Joksimović, Škogled, Beograd, Ines Škuflić,Teatar Tirena Zagreb; Sead Đulić, Mostarski teatar mladih, Mostar; Dobrila Stojnić, Beograd, i Ana Vrbaški i Marko Dinjaški, Alice in Wonderband - Telo kao instrument, Fruška gora / ...

Opširnije
U mojoj glavi

U mojoj glavi

Kad slomimo ruku, dobijemo upalu pluća ili bilo koju drugu fizičku bolest idemo liječniku. Ali kad nas boli „negđe unutra“, ne znamo ili ne želimo potražiti pomoć. Predstava U mojoj glavi je priča o dvoje tinejdžera, Borni i Vanji, koji ne znaju kako si pomoći. Predstava je autorski projekt nastao s ciljem pokretanja dijaloga i povećanja svijesti o opasnostima mentalnih bolesti. Predstava je uvrštena u projekat „Osjećam“, koji u suradnji s Gradom ...

Opširnije
Nebo i Golem

Nebo i Golem

Prvi deo je prezentacija projekta i predstave „Ispod neba“. Projekat je pokrenut i realizovan sa tinejdžerima tokom bombardovanja Beograda 1999. godine u Centru za kulturu „Stari Grad“. Predstava je kasnije gostovala na nekoliko internacionalnih festivala i međunarodnih manifestacija, u zemlji i inostranstvu, gde je bila izvođena zajedno sa radionicom. Projekat je prezentovan i na konferenciji „Mladi i nasilje“ u Jerusalimu u Izraelu, u ...

Opširnije
Mikrokozma

Mikrokozma

Performans je nastao kao rezultat work in progress sistema, iz niza radionica u poslednjih sedam godina. Od work in progress stigli smo do progress in work modela: kombinacije upotrebe analognih svetlosnih izvora, cirkuskih veština, plesa, poezije i vizuelne alhemije inspirisane spevom Petra II Petrovića Njegoša Luča mikrokozma . Prva verzija performansa pod nazivom The BOX izvedena je na festivalu „Beograd svetlosti“ u februaru 2019. Posle treće verzije ...

Opširnije
Bela Griva

Bela Griva

Bela griva je priča o prijateljstvu dečaka i konja. U ovoj predstavi, to su četiri priče. Jednu priča dečak, drugu konj, treću stari konjušar, a četvrtu - Gazda, na čijem se imanju sve dogodilo. Zadatak publike je da sakupi njihove priče.  Predstava je namenjena deci starijoj od šest godina, ali i odraslima koji nisu zaboravili šta je to prijateljstvo, šta je sloboda i zašto je važno voditi decu u pozorište.     Belu grivu svi pamtimo kao lektiru iz osnovne škole, ...

Opširnije
Polifonija za Škograd

Polifonija za Škograd

Interaktivna animacija/promocija nove školske multifunkcionalne scene

Opširnije
Pita Bela griva tiho

Pita Bela griva tiho

Družina saradnica i saradnika pokrenutih predstavom Bela griva vodi četiri radionice. Sa mladima se susreću Tijana i Miloš - isprobavaju kako kroz pozorišne igre možemo razumeti pitanja slobode, drugarstva i poverenja. Vera se sreće sa stručnjacima koji rade sa decom kako bi podelila svoja znanja i iskustva povezana sa primenom metoda pričanja priča (storytelling). Boris smišlja polifonu igru sa svim (ne)suđenim muzičarima grada, polazeći od originalne teme koju ...

Opširnije

Video i galerije slika

Video

EU koktel povodom svečanog zatvaranja 53. Bitefa - Video

Dodeljene plakate prijateljima i partnerima 53. Bitefa - Galerija slika

Dodeljene plakate prijateljima i partnerima 53. Bitefa - Galerija slika

EU koktel - Galerija slika

EU koktel - Galerija slika

Svečano zatvaranje festivala - Galerija slika

Svečano zatvaranje festivala - Galerija slika