Педесет треће издање позоришног фестивала Битеф одржаће се у Београду, у периоду између 17. и 26. септембра. Ове године, тематски фокус је позориште које се бави распадом заједнице на свим нивоима (од политичке до партнерске) и могућношћу њене обнове. У главном програму фестивала, биће изведено дванаест представа из девет земаља Европе, Африке и Јужне Америке.
Због повећаног интересовања публике за све програме, фестивалски тим проналази начине да обезбеди додатна извођења представа, како би што већи број гледалаца имао прилику да ужива у остварењима врхунских светских позоришних уметника. Тако ће представа Ретке птице француске компаније Вук за човека, поред редовног термина 25. септембра и захваљујући великом разумевању и предусретљивости самих протагониста, бити изведена још једном, 26. септембра у 20 часова у Луци Београд, у којој ће се одвијати цела друга половина фестивала.
Почетак фестивала делује спектакуларније него икада, барем када говоримо о ауторима. Прве две представе потписују неке од највећих звезда светског театра. У оквиру пролога 53. Битефа, на програму је Београд на даљински, по концепту Штефана Kегија и у режији Антона Роуза. После тријумфа на 52. Битефу са инсталацијом Заоставштина, комади без људи, Римини протокол се враћа на Битеф са представом која се одвија на улицама града, истражујући однос између појединца и групе, човека и технологије. Београд на даљински најављује главну уметничку (естетску) осовину фестивала која истражује начине брисања јасних граница између публике и извођача. Представа ће се изводити током целог трајања фестивала у терминима од 11 и 17 часова.
Мило Рау, један од тренутно највише помињаних светских позоришних редитеља, захваљујући политички ангажованим представама које директно и на контроверзан начин третирају неуралгичне тачке савременог друштва, отвара 53. Битеф представом Орест у Мосулу, 18. септембра у 20 часова у Народном позоришту у Београду. Орест у Мосулу најављује главну тематску осовину Битефа, распад заједнице на свим нивоима, пошто поставља питања у вези са тим да ли су идеали формативног драмског наратива наше цивилизације Есхилове Орестије, као што су опште измирење, увођење права, правда и демократија, уопште могући у савременој, потпуно разореној политичкој заједници. Мило Рау је, иначе, добро познат публици Битефа. Његова представа Саосећање, као и Историја митраљеза са Урсином Ларди у главној улози, постигла је запажен успех на јубиларном 50. Битефу.
Још један великан светског позоришта, Томас Остермајер, после петнаест година поново гостује на Битефу. Представом Историја насиља, у продукцији Шаубине ам Ленинер Плац (Берлин, Немачка), Остермајер као да се враћа у своју рану, младалачку фазу коју су одликовале савремене теме, жестока глумчака игра, видео-радови и извођење музике уживо. Представа је на програму 20. септембра од 20 часова у Позоришту на Теразијама. Посебно радује то што ће Остермајер, један од миљеника публике Битефа, упркос чињеници да је у јеку припрема за своју нову премијеру, лично присуствовати извођењу Историје насиља у Београду.