Pedeset treće izdanje pozorišnog festivala Bitef održaće se u Beogradu, u periodu između 17. i 26. septembra. Ove godine, tematski fokus je pozorište koje se bavi raspadom zajednice na svim nivoima (od političke do partnerske) i mogućnošću njene obnove. U glavnom programu festivala, biće izvedeno dvanaest predstava iz devet zemalja Evrope, Afrike i Južne Amerike.
Zbog povećanog interesovanja publike za sve programe, festivalski tim pronalazi načine da obezbedi dodatna izvođenja predstava, kako bi što veći broj gledalaca imao priliku da uživa u ostvarenjima vrhunskih svetskih pozorišnih umetnika. Tako će predstava Retke ptice francuske kompanije Vuk za čoveka, pored redovnog termina 25. septembra i zahvaljujući velikom razumevanju i predusretljivosti samih protagonista, biti izvedena još jednom, 26. septembra u 20 časova u Luci Beograd, u kojoj će se odvijati cela druga polovina festivala.
Početak festivala deluje spektakularnije nego ikada, barem kada govorimo o autorima. Prve dve predstave potpisuju neke od najvećih zvezda svetskog teatra. U okviru prologa 53. Bitefa, na programu je Beograd na daljinski, po konceptu Štefana Kegija i u režiji Antona Rouza. Posle trijumfa na 52. Bitefu sa instalacijom Zaostavština, komadi bez ljudi, Rimini protokol se vraća na Bitef sa predstavom koja se odvija na ulicama grada, istražujući odnos između pojedinca i grupe, čoveka i tehnologije. Beograd na daljinski najavljuje glavnu umetničku (estetsku) osovinu festivala koja istražuje načine brisanja jasnih granica između publike i izvođača. Predstava će se izvoditi tokom celog trajanja festivala u terminima od 11 i 17 časova.
Milo Rau, jedan od trenutno najviše pominjanih svetskih pozorišnih reditelja, zahvaljujući politički angažovanim predstavama koje direktno i na kontroverzan način tretiraju neuralgične tačke savremenog društva, otvara 53. Bitef predstavom Orest u Mosulu, 18. septembra u 20 časova u Narodnom pozorištu u Beogradu. Orest u Mosulu najavljuje glavnu tematsku osovinu Bitefa, raspad zajednice na svim nivoima, pošto postavlja pitanja u vezi sa tim da li su ideali formativnog dramskog narativa naše civilizacije Eshilove Orestije, kao što su opšte izmirenje, uvođenje prava, pravda i demokratija, uopšte mogući u savremenoj, potpuno razorenoj političkoj zajednici. Milo Rau je, inače, dobro poznat publici Bitefa. Njegova predstava Saosećanje, kao i Istorija mitraljeza sa Ursinom Lardi u glavnoj ulozi, postigla je zapažen uspeh na jubilarnom 50. Bitefu.
Još jedan velikan svetskog pozorišta, Tomas Ostermajer, posle petnaest godina ponovo gostuje na Bitefu. Predstavom Istorija nasilja, u produkciji Šaubine am Leniner Plac (Berlin, Nemačka), Ostermajer kao da se vraća u svoju ranu, mladalačku fazu koju su odlikovale savremene teme, žestoka glumčaka igra, video-radovi i izvođenje muzike uživo. Predstava je na programu 20. septembra od 20 časova u Pozorištu na Terazijama. Posebno raduje to što će Ostermajer, jedan od miljenika publike Bitefa, uprkos činjenici da je u jeku priprema za svoju novu premijeru, lično prisustvovati izvođenju Istorije nasilja u Beogradu.