Уметнички фокус фестивала је на имерзивним представама, односно, на оним позоришним формама у којима се брише јасна граница између извођача и публике. Овај феномен у савременом позоришту ће се третирати кроз драмске, али и представе физичког теaтра, па ће и овога пута у програму фестивала бити заступљено и плесно позориште. Очекује се да посебну пажњу публике изазову представе кореографа из Бразила и Нигерије.
У оквиру Битефа ће 21. септембра на сцени „Раша Плаовић“ Народног позоришта у Београду бити изведена представа Yurоpа, кореографија Kудуза Оникекуа и компаније Q из Лагоса. Ради се о представи која се бави избегличком агонијом из афричке перспективе, односно, перспективе самих жртава. Веома снажном емоционалном набоју доприносе и вербални делови, очајничко узвикивање, пре свега афричких земаља из којих избеглице долазе и набрајање различитих начина на које страдају на путу ка Европи.
Kомпанија Анти Статус Kво из Бразилије ће се 23. и 24. септембра представити кореографијом Лусијане Ларе О месу и бетону. Ради се о имерзивној плесној инсталацији. По речима уметничког директора Битефа Ивана Меденице, то представу О месу и бетону, међутим, не отуђује од гледалаца - а који су њен важан, градивни део - јер она остварује снажно чулно, енергетско дејство. Неке слике овог сценског пазла имају и убојито метафоричко значење, које сублимира, на најопштијем нивоу, распад савременог света. Такође, гола тела извођача у савременом бразилском контексту који је политички ретроградан представљају снажан позив на борбу против ауторитарног друштвеног уређења. У оквиру припрема за извођење кореографије О месу и бетону, Битеф ће организовати и акцију сакупљања смећа са београдских улица које ће касније бити коришћено у самој представи.
Поред ове две кореографије, у главном програму фестивала представиће се још две представе доминантно физичког театра: Ретке птице, циркус компаније Вук за Човека из Лила (Француска) и кореографија Сепе Бајенса у продукцији компаније Ултима Вез из Брисела (Белгија) под називом Позвани.