O predstavi
O mesu i betonu - koreografska instalacija predstavlja poziv da se u potpunosti uroni i aktivno učestvuje u iskustvu koje se bavi ispitivanjem trenutnog ljudskog stanja iz perspektive tela. Nalazeći se na granici između savremenog plesa, izvođačke umetnosti, vizuelne umetnosti i društvenog eksperimenta, ovaj rad postavlja pitanja o načinu života u velikim urbanim centrima, kao i na koji način naš aktuelni ekonomski sistem oblikuje naše ponašanje. Publika je pozvana da uđe u izvođački prostor pod maskama napravljenim od papirnih kesa. Od tog trenutka počinje neka vrsta igre u vidu sociološkog eksperimenta. Fikcija i stvarnost se mešaju i delo polako počinje da izranja. Prostor, vreme i publika su deo predstave. Telo, ponašanje, koegzistencija i odnos sa nama samima, sa drugima i sa okruženjem predstavljaju centralni deo dramaturgije.
O autorki
LUSIJANA LARA je koreografkinja, israživačica i rediteljka. Osnovala je plesnu trupu Anti Status Quo 1988. godine. Master studije iz oblasti umetnosti završila je na univerzitetu u Braziliji, studirala je u Laban centru (Velika Britanija), dok je osnovne studije iz oblasti izvođačkih umetnosti stekla na Fakultetu umetnosti Dulcina de Morais u Braziliji. Autorka je više od 20 predstava sa trupom u raznim formatima, za razne izvođačke prostore. Njen rad odlikuje eksperimentalni pristup, hibridnost i političnost, kao i snažna povezanost sa vizuelnim umetnostima.
Izvod iz kritika
O mesu i betonu - koreografska instalacija impresivna je predstava brazilske plesne kompanije Anti Status Quo. To dva sata dugo iskustvo nije uvek prijatno za publiku, ali je ipak prepuno slojeva koji se, jedan po jedan, lagano razotkrivaju ne gubeći pritom na intenzitetu...
Adrijana Pavlova, Globo
Prisustvovali smo izraženoj estetici i plastičnoj kompoziciji izuzetne lepote. Još jedna produkcija plesne kompanije Anti Status Quo koja na dubok i umetnički zaokružen način ispoljava brigu za društvena i politička pitanja.
Žoao Antonio Estevez, IV Mostra de Dança, XYZ
Produkcija je briljantna jer govori potpuno savremenim jezikom koji zbunjuje publiku. Interakcija koja postoji zbunjuje nas te ne znamo jesmo li unutar komada ili smo tek posmatrači. Ljudi ulaze pod maskama i, u izvesnom smislu, time gube identitete. Reč je o predstavi koja se poigrava likovima, tako da se publika i protagonisti gube u gomili razbacanog smeća.
Hugo Rodas, Žornal de Brazilija