Umetnički fokus festivala je na imerzivnim predstavama, odnosno, na onim pozorišnim formama u kojima se briše jasna granica između izvođača i publike. Ovaj fenomen u savremenom pozorištu će se tretirati kroz dramske, ali i predstave fizičkog teatra, pa će i ovoga puta u programu festivala biti zastupljeno i plesno pozorište. Očekuje se da posebnu pažnju publike izazovu predstave koreografa iz Brazila i Nigerije.
U okviru Bitefa će 21. septembra na sceni „Raša Plaović“ Narodnog pozorišta u Beogradu biti izvedena predstava Yuropa, koreografija Kuduza Onikekua i kompanije Q iz Lagosa. Radi se o predstavi koja se bavi izbegličkom agonijom iz afričke perspektive, odnosno, perspektive samih žrtava. Veoma snažnom emocionalnom naboju doprinose i verbalni delovi, očajničko uzvikivanje, pre svega afričkih zemalja iz kojih izbeglice dolaze i nabrajanje različitih načina na koje stradaju na putu ka Evropi.
Kompanija Anti Status Kvo iz Brazilije će se 23. i 24. septembra predstaviti koreografijom Lusijane Lare O mesu i betonu. Radi se o imerzivnoj plesnoj instalaciji. Po rečima umetničkog direktora Bitefa Ivana Medenice, to predstavu O mesu i betonu, međutim, ne otuđuje od gledalaca - a koji su njen važan, gradivni deo - jer ona ostvaruje snažno čulno, energetsko dejstvo. Neke slike ovog scenskog pazla imaju i ubojito metaforičko značenje, koje sublimira, na najopštijem nivou, raspad savremenog sveta. Takođe, gola tela izvođača u savremenom brazilskom kontekstu koji je politički retrogradan predstavljaju snažan poziv na borbu protiv autoritarnog društvenog uređenja. U okviru priprema za izvođenje koreografije O mesu i betonu, Bitef će organizovati i akciju sakupljanja smeća sa beogradskih ulica koje će kasnije biti korišćeno u samoj predstavi.
Pored ove dve koreografije, u glavnom programu festivala predstaviće se još dve predstave dominantno fizičkog teatra: Retke ptice, cirkus kompanije Vuk za Čoveka iz Lila (Francuska) i koreografija Sepe Bajensa u produkciji kompanije Ultima Vez iz Brisela (Belgija) pod nazivom Pozvani.