Југословенско драмско позориште наступиће са представом Зашто је полудео господин Р?, у режији Боба Јелчића. Ради се о сценској адаптацији истоименог Фасбиндеровог филма о „малом човеку у раљама капитализма", антијунаку који покушава да се одупре изазовима из спољашњег света, везаних за његову каријеру, финансијски статус, брачни живот... Ти напори су дирљиви, комични и апсурдни, али је исход неминовно фаталан. Уметнички директор Битефа, Иван Меденица, о овој продукцији каже: „Хрватски редитељ Бобо Јелчић тачно је закључио да је ова прича типична и за савремени свет, а посебно друштва источне Европе која су у економској транзицији, па је није насилно актуелизовао. Редитељски концепт је засновао на разлици између глумачког тумачења ликова из окружења господина Р, који су извор његових фрустрација (аутоматизовано, брзо..) и игре сјајног Бориса Исаковића, а који насловног јунака глуми с емоционалним покрићем, драмском разрадом, комичким бравурама. У његовој игри се и искорачује из света фикције, пробија четврти зид, тражи подршка од гледалаца. Она изостаје, чиме и ми постајемо пасивни саучесници ове несреће.“ Представа је на програму 19. септембра са почетком у 19 часова на сцени „Љуба Тадић“ Југословенског драмског позоришта.
Први пут ће на Битефу учествовати и један од најталентованијих редитеља млађе генерације у региону, Игор Вук Торбица, са представом Тартиф, у продукцији Народног позоришта Сомбор и Српског народног позоришта из Новог Сада. Ова представа је проглашена позоришним догађајем сезоне од стране већине домаћих позоришних критичара, а до сада није играна у Београду и биће на програму Битефа 21. септембра са почетком у 21 час, на великој сцени Народног позоришта у Београду.
{image2}
Домаће позориште ће бити додатно заступљено и у оквиру различитих пратећих програма 53. Битефа. Тако ће публика имати прилику да види најзначајнија остварења уметника независне сцене, али и њихове сарадње са институционалним позориштима као што су Бела Грива Шабачког позоришта у режији Ирене Ристић, Микрокозма, ауторски пројекат Николе Завишића и Аутентична тумачења: '68 у режији Ане Миљанић.