Одржана прва конференција за медије поводом нове сезоне Битеф театра

У оквиру стратегије Битефа која подразумева чвршће повезивање програма фестивала са театром, у сезони 2019/20 Битеф театар започиње са новим концептом. Ради се о напорима да се направи органска веза између сваког издања фестивала и позоришне сезоне која му следи. У оваквој поставци, сезоне Битеф театра би представљале реакцију на фестивалска издања, улазиле у дијалог са њим и биле нека врста његове „продужене руке” током године, чиме се надамо да би се у потпуности остварило оно што је Битеф театру наменила Мира Траиловић пре тридесет година.

Под слоганом Наставимо из почетка, сезона 2019/20 Битеф театра се ослања на концепт 53. Битеф фестивала који се бавио распадом заједнице на свим нивоима и покушајем дефинисања алтернатива за стање у коме се налази наша цивилизација. У формалном смислу, представе ће покушати додатно да истражују елементе имерзивности у позоришту, односно, оне позоришне форме у којима се брише јасна граница између извођача и публике.

Иван Меденица, на конференцији рекао је да је таквих спајања Битефа и Битеф театра било и раније, и да је тај период на неки начин заокружен представом М.И.Р.А Андраша Урбана из прошле сезоне, те да се сада иде даље. Он је посебно захвалио Јелени Кајго на труду да у Битеф театар доведе једну од најважнијих савремених кореографкиња Констанцу Макрас, Аргентинку која живи и ради у Немачкој, а коју публика Битефа памти по изузетној представи Big in Bombay.

Тако сезону започињемо 1. октобра премијером представе Градови којих више нема једне од најзначајнијих светских кореогракиња, Констанце Макрас. Представа се реализује уз учешће плесача Битеф денс компаније, једног од стубова Битефа театра, која ове године прославља десетогодишњицу рада. Ауторски тим, између осталих, чине и ауторка музике Александра Ђокић, као и костимографкиња Селена Орб, док су извођачи Марија Бергам, Ана Игњатовић Загорац, Бранко Митровић, Тамара Пјевић, Миона Петровић, Јакша Филиповац, Наташа Гвозденовић, Никола Живковић и Уна Вујошевић.

Констанца Макрас између осталог каже да ова представа истражује архитектонска места у улози наративних инструмената наше историје - у сврху поновног писања историје, видањем рана прошлости, и зарад разумевања савремених догађаја (на личном и глобалном плану) као дела непрекидног циклуса који доживљавамо као проток времена. Приче очевидаца бомбардовања Дрездена у фебруару 1945, које се преплићу се са сећањима извођача и њихових породица на слична искуства из НАТО бомбардовања, указују на то да се таласи историје и политике понављају.

Јелена Кајго на коференцији, између осталог, рекла је: Радимо у тешким условима, било је успона и падова, али смо укупним билансом задовољни. Прва поставка наших играча сада је у компанијама по свету, што је сатисфакција и подстрек да се бавимо новим младим играчима. Наше продукције одликује велика разноврсност плесних стилова, а имали смо срећу да су од самог почетка важна имена прихватила да раде с нама, наводећи кореографије Гаја Вајцмана, Рони Хавив, Јасмин Вардимон, Едварда Клуга...

У међувремену оформљен је и подмладак Битеф денс компаније, из које сада троје играча учествује у представи Градови којих више нема”, рекла је, истичући да је Констанца Макрас изузетно задовољна ансамблом који напорно проба осам сати дневно.

Премијера представе Градови којих више нема је на програму 1. октобра са почетком у 20 часова, док је прва реприза 2. октобра. Публика Битеф театра је, од ове сезоне, у могућности да набави улазнице за представе електронским путем. Више информација на https://prodaja.bitef.rs/

Филип Вујошевић најавио је да ће сезоне Битеф театра имати по три до четири премијере, а ослањаћући се на претходно издање Битеф фестивала, украшће тематски и естетски концепт.

Ове године тај концепт се бавио распадом заједнице на свим нивоима и покушајем њене обнове, дефинисања алтернатива за стање у коме се налази наша цивилизација. У формалном смислу, наше представе ће покушати додатно да истражују елементе имерзивности у позоришту, односно оне форме у којима се брише јасна граница између извођача и публике”, изјавио је Вујошевић.

Уз нове продукције Битеф театра, како је додао, биће задржан и простор за независну сцену и гостовања.

Нови концепт је замишљен као „двосмерна улица” - да се публици и током сезоне понуде представе врхунских стваралаца, а да се с друге стране отвори простор за рад и представе домаћих аутора, простор у коме би могли слободно да одговоре или полемишу на оне оквире које је фестивал задао.