Posle gostovanja na jubilarnom 50. izdanju Bitefa sa predstavom Nad grobom glupe Europe, u produkciji HNK Ivana pl. Zajca (Rijeka, Hrvatska), Sebastijan Horvat se ponovo vraća u Beograd. Ovoga puta, Horvat potpisuje režiju predstave Ali: strah jede dušu, u produkciji Slovenskog narodnog gledališča Drama iz Ljubljane (Slovenija). Radi se o jednoj od dve predstave glavnog programa zasnovane na delima Rajnera Vernera Fasbindera. U scenskoj adaptaciji Fasbinderovog filma, Horvat zadržava izvorni društveni milje i osnovnu melodramsku radnju, ali u priču uvodi i „treće lice“, ono koje „sreću kvari“, a to je kontekst, društvena stvarnost, odnosno - mi, gledaoci. Tako je drugi deo predstave potpuno imerzivan, gledaoci doslovno, fizički ulaze u fikcionalni svet ljubavnika i iznutra ga, kao nekakav tumor, razaraju. Tako se ovo delo savršeno uklapa u glavnu estetsku (formalnu) liniju ovogodišnjeg festivala, onu koja se bavi brisanjem granice između izvođača i gledalaca i istraživanjem različitih oblika imerzivnosti u pozorištu. Predstava je na programu 23. i 24. septembra sa početkom u 20 časova.
Još jedan od miljenika beogradske publike, Borut Šeparović, predstaviće se produkcijom Zagrebačkog kazališta mladih i Montažstroja (Zagreb, Hrvatska) Mladež bez Boga, u kojoj razvija polemički diskurs o uzrocima, manifestacijama i posledicama nasilja među mladima u današnjem svetu, uzrokovanom neoliberalnim kapitalizmom, opsesijom samopromocijom, raspadom humanističke ideje zajednice, kao i darvinističkim instinktom opstanka u džungli. Šeparović je dobro poznat publici Bitefa, pre svega zahvaljujući izvođenjima predstava u produkciji Montažstroja. Njegovo prvo gostovanje na 33. Bitefu (1999) obeležila je predstava Fragile, za koju je osvojio nagradu publike. Na 47. Bitefu učestvovao je sa produkcijom 55+, dok je 48. izdanje festivala otvorila predstava A gdje je revolucija stoko? Obe predstave, žiri festivala je nagradio specijalnom nagradom ,,Jovan Ćirilov“. Mladež bez Boga je na programu 53. Bitefa 19. septembra od 21 čas, na sceni ,,Mira Trailović“ Ateljea 212.