Јелена Јазић, директорка агенције МcCann Београд
Јелена Јазић, директорка агенције МcCann Београд

Пре рада у највећој креативној агенцији I&F групе - McCann Београд имали сте прилике да се усавршавате и стичете искуство у различитим индустријама. Радили сте у Doncafe Group, Carlsberg-u, Delhaize Србији и Air Србији. Рад у креативној агенцији сигурно је доста значајна промена. Због чега сте се одлучили на овај корак?

Била ми је потребна промена, а ова позиција ми омогућава даљи напредак у каријери, али и прилику да научим доста тога кроз рад на различитим клијентима. Агенција је једно живо и врло динамнично окружење, што је уједно и чини занимљивим местом за рад.

Kоји су били највећи изазови такве промене? Да ли вам прија, по чему се највише разликује рад у креативној агенцији од индустрије?

Ја сам неко ко се не боји промене и брзо се прилагођавам новом окружењу. У почетку ми се као највећим изазовом чинио број људи изразито различитиих профила, али се испоставило да је то оно што највише волим у свом садашњем послу. Скуп врло различитих профила младих, креативних, амбициозних људи који ме тера да ја, као неко ко треба да их води и мотивише, морам даље да учим и радим на себи, како би заједно створили инспиративно радно окружење у коме се сви добро осећају.

Kада је у питању разлика у раду агенције у односу на индустрију рекла бих да је то брзина. И даље ме одушевљава ефикасност и брзина којом агенција креира и продуцира идеје и решења. Тек сада, када сам са друге стране, схватам значај „кратких рокова“ и како један дан прави велику разлику.

У МcCann Београд агенцији раде изврсни креативци који праве врло јединствене и препознатљиве кампање, а освајају и бројне награде. Такође имате најразличитије клијенте. По чему је сарадња са БИТЕФ-ом специфична, у којој мери се разликује рад са позоришним фестивалом?

Људи који чине савремену креативну индустрију данас су људи који на активан начин желе да буду део позитивних промена и да дају свој лични допринос заједници у којој живе и стварају. Трудимо се да у МcCann -у негујемо „културу враћања заједници“, у чему креативци радо узимају учешће!

МcCann и БИТЕФ су, осим сарадње, повезани на још нивоа. БИТЕФ ће се ове године бавити и темом одрживог развоја и екологије, највише кроз представу О месу и бетону која долази из Бразила за коју ће бити организована активација прикупљања смећа. МcCann је такође веома посвећен тој теми. Kоје сте до сада кампање радили?

Улога МcCann-а је да креира БРЕНДОВЕ KОЈИ ИМАЈУ СМИСЛЕНУ УЛОГУ У ЖИВОТУ ЉУДИ. Ми верујемо да је снага у идејама које креирају промену за људе, за пословање, за друштво. Сматрамо да је то улога креативних индустрија данас, па смо чести партнери иницијатива које доносе промене у друштву - поред чувених кампања РОСА воде која помаже савремено родитељство, преко подршке правима ЛГБТ заједнице, све до пројеката који праве разлику у домену културе. Сетите се само фантастичних кампања које су рађене за ЈДП „(П)Осетитие Југословенско драмско позориште“ или МСУ Арт апликације која је отворила Музеј савремене уметности посетиоцима чак и пре његовог формалног отварања. Тако је и ова наша веза са БИТЕФ-ом на неки начин - органска.

Агенција МcCann Београд веома је препознатљива по својим кампањама. До сада сте својим креативним решењима подржали многе културне и хуманитарне пројекте и манифестације. Kакво је било расположење у тиму и међу дизајнерима када сте им предочили задатак да осмисле креативна решења за визуелни идентитет овогодишњег БИТЕФ-а? Kолико им је било занимљиво да се баве том темом, како су је доживели? Сигурно је било занимљиво посматрати резултате с обзиром на велике културолошке разлике јер су решења стигла из чак 12 земаља Адриатик и Нордик у којима послују МcCann агенције у оквиру I&F Групе.

Kреирање визуелног идентитета и концепта плаката легендарног Битеф фестивала је свакако права посластица и изазов за све креативце. Бриф је наишао на велики одзив и могу слободно рећи да смо добили велики број квалитетних креативних решења. Пројекти из области културе и уметности увек налазе своје место у нашој агенцији.

Шта за Вас представља плакат дизајнерке Даниеле Спасеве, дизајнерке агенције МcCann Скопје, како сте га Ви доживели?

Изабрано идејно решење је визуелно и метафорички снажно, позива на дијалог и промишљање, не ставља нас као посматраче у пасивну улогу. Једноставност и снага ове идеје пресудиле су да она буде победничка међу свим решењима.

Познато је да сте и у претходним годинама креирали визуелна решења за БИТЕФ. Kоја је тад тема и аутор био у питању?

Чувени “меда”, плакат покојне арт директорке Сање Рудић стоји у аналима не само наше агенције, него и уметничког плаката у Србији. „Страхови и наде“ и данас се чине актуелним. Сањин рад је ванвременски, као и наше сећање на њу.

Одговорите нам за БИТЕФ-ов зид љубави, са ким бисте почели љубав из почетка?

Са природом, у којој недовољно уживам, а која ме толико привлачи.

 

Креативна агенција Битефа - МcCann Београд уз подршку креативне агенције МcCann Скопје и агенције Drive