Сузана Берић, Директорка Сектора за бренд стратегију и маркетинг комуникације, MTS
Сузана Берић, Директорка Сектора за бренд стратегију и маркетинг комуникације, MTS

Телеком и БИТЕФ имају вишегодишњу сарадњу. Kоје вредности сте препознали у БИТЕФ-у као мотивацију да подржите фестивал?

Иновативност, критичко размишљање, провокација, традицијa.

Шта је за Вас заједница?

Више од партикуларног материјалног интереса, а опет нешто опипљиво. Опипљиво је срцем. Једном је неко рекао: „Или си део решења, или си део проблема”. Заједница је начин да будеш део решења.

Телеком је познат по друштвено одговорном пословању и до сада је остварио велики број иницијатива којима доприноси креирању здраве заједнице чиме се ове године бави БИТЕФ. Kако Ви доживљавате данашње друштво и ситуацију у којој се као заједница налазимо?

Десила се нова технолошка револуција - феномен паметних телефона и апликација. Од те друге декаде двехиљадитих  све се рапидно убрзава, мења свој лик и што је још важније суштину, брже него што то и сами можемо да перципирамо.  То је истовремено и застрашујуће и изазовно. Страх, зато што велики системи као што су компаније по својој природи пословања траже време да се прилагоде. Изазов, зато што велике компаније имају снагу којом могу да утичу на друштво у колико се одговорно понашају. Мислим да је метафора нашег највећег рођака из породице сисара најбоље описује однос великих компанија према друштвима у којима послују. Kиту треба извесно  време и много енергије за потез, али једним замахом добија велико убрзање и снагу. Kит зато мора да пази куда плива јер може да повреди друге око себе или и сам да се насука.

Познате су Телекомове друштвено одговорне активности и кампање као што је пројекат „Стварамо знање“ где сте школе наградили савремено опремљеним рачунарским кабинетима, циклус пројекта „УдруЖене“ којим подржавате женско предузетништво и оснажује жене како би активно учествовале у развоју локалних заједница, и многе друге. Телеком је и добитник награде Привредне коморе Србије за друштвено одговорно пословање. Да ли мислите да позориште и уметност доприносе развоју свести о бољитку друштва? Да ли препознајете утицај Битефа?

Позориште је то од увек радило, тако што је то друштво провоцирало и терало га да размишља и мисли за себе. БИТЕФ то ради успешно већ више од 50 година.

Kолико сматрате да је важна подршка привредног сектора култури и на које све начине та подршка може да буде боља?

Та подршка је драгоцена за обе стране, и привредни и непрофитни сектор. Ако смо паметни, учимо једни од других. А ту смо и да се међусобно контролишемо и критикујемо. Акценат бих ставила на критику, из ње можемо много да научимо јер и ви и ми исту ствар најчешће посматрамо различито, а то је богатство.

Телеком има широку и разнолику заједницу корисника и запослених. Да ли у тиму постоји осећај заједништва и како на томе радите?

Телеком је компанија која је од увек бринула о својим запосленима. Тај осећај заједништва примећујем најчешће код старијих колега, не знам да ли је то генерацијска ствар или је пословно окружење у коме ми млађи функционишемо другачије. Заједница је јако важна, ја прва не остварујем резултате и не осећам се добро уколико односи у мом тиму нису добри. Kако на томе радим? - Слушам и размишљам о томе шта ми колеге говоре и трудим се да они то осећају. Мислим да сви заједно треба да дођемо до једне тачке , где ћемо имати потребу да стварамо.

Kоје представе са претходних издања фестивала су Вам остале упечатљиве, а које једва чекате да погледате ове године?

Остала ми је у сећању селекција Epic Trip. Ове године чекам нове просторе, чекам да се спустите на реку и стара стоваришта.

На шта Вас асоцира слоган 53. Битефа - Почнимо љубав из почетка?

Дајмо једни другима шансу.