Suzana Berić, Direktorka Sektora za brend strategiju i marketing komunikacije, MTS
Suzana Berić, Direktorka Sektora za brend strategiju i marketing komunikacije, MTS

Telekom i BITEF imaju višegodišnju saradnju. Koje vrednosti ste prepoznali u BITEF-u kao motivaciju da podržite festival?

Inovativnost, kritičko razmišljanje, provokacija, tradicija.

Šta je za Vas zajednica?

Više od partikularnog materijalnog interesa, a opet nešto opipljivo. Opipljivo je srcem. Jednom je neko rekao: „Ili si deo rešenja, ili si deo problema”. Zajednica je način da budeš deo rešenja.

Telekom je poznat po društveno odgovornom poslovanju i do sada je ostvario veliki broj inicijativa kojima doprinosi kreiranju zdrave zajednice čime se ove godine bavi BITEF. Kako Vi doživljavate današnje društvo i situaciju u kojoj se kao zajednica nalazimo?

Desila se nova tehnološka revolucija - fenomen pametnih telefona i aplikacija. Od te druge dekade dvehiljaditih  sve se rapidno ubrzava, menja svoj lik i što je još važnije suštinu, brže nego što to i sami možemo da percipiramo.  To je istovremeno i zastrašujuće i izazovno. Strah, zato što veliki sistemi kao što su kompanije po svojoj prirodi poslovanja traže vreme da se prilagode. Izazov, zato što velike kompanije imaju snagu kojom mogu da utiču na društvo u koliko se odgovorno ponašaju. Mislim da je metafora našeg najvećeg rođaka iz porodice sisara najbolje opisuje odnos velikih kompanija prema društvima u kojima posluju. Kitu treba izvesno  vreme i mnogo energije za potez, ali jednim zamahom dobija veliko ubrzanje i snagu. Kit zato mora da pazi kuda pliva jer može da povredi druge oko sebe ili i sam da se nasuka.

Poznate su Telekomove društveno odgovorne aktivnosti i kampanje kao što je projekat „Stvaramo znanje“ gde ste škole nagradili savremeno opremljenim računarskim kabinetima, ciklus projekta „UdruŽene“ kojim podržavate žensko preduzetništvo i osnažuje žene kako bi aktivno učestvovale u razvoju lokalnih zajednica, i mnoge druge. Telekom je i dobitnik nagrade Privredne komore Srbije za društveno odgovorno poslovanje. Da li mislite da pozorište i umetnost doprinose razvoju svesti o boljitku društva? Da li prepoznajete uticaj Bitefa?

Pozorište je to od uvek radilo, tako što je to društvo provociralo i teralo ga da razmišlja i misli za sebe. BITEF to radi uspešno već više od 50 godina.

Koliko smatrate da je važna podrška privrednog sektora kulturi i na koje sve načine ta podrška može da bude bolja?

Ta podrška je dragocena za obe strane, i privredni i neprofitni sektor. Ako smo pametni, učimo jedni od drugih. A tu smo i da se međusobno kontrolišemo i kritikujemo. Akcenat bih stavila na kritiku, iz nje možemo mnogo da naučimo jer i vi i mi istu stvar najčešće posmatramo različito, a to je bogatstvo.

Telekom ima široku i raznoliku zajednicu korisnika i zaposlenih. Da li u timu postoji osećaj zajedništva i kako na tome radite?

Telekom je kompanija koja je od uvek brinula o svojim zaposlenima. Taj osećaj zajedništva primećujem najčešće kod starijih kolega, ne znam da li je to generacijska stvar ili je poslovno okruženje u kome mi mlađi funkcionišemo drugačije. Zajednica je jako važna, ja prva ne ostvarujem rezultate i ne osećam se dobro ukoliko odnosi u mom timu nisu dobri. Kako na tome radim? - Slušam i razmišljam o tome šta mi kolege govore i trudim se da oni to osećaju. Mislim da svi zajedno treba da dođemo do jedne tačke , gde ćemo imati potrebu da stvaramo.

Koje predstave sa prethodnih izdanja festivala su Vam ostale upečatljive, a koje jedva čekate da pogledate ove godine?

Ostala mi je u sećanju selekcija Epic Trip. Ove godine čekam nove prostore, čekam da se spustite na reku i stara stovarišta.

Na šta Vas asocira slogan 53. Bitefa - Počnimo ljubav iz početka?

Dajmo jedni drugima šansu.